Мета і завдання
РАДИ КОМАНДИРІВ
шкільного дитячого об’єднання
Яснопільщанського НВК
"Веселкове сузір'я"
Мета:
· активізація процесу діяльності органів учнівського самоврядування на рівні навчального закладу, учнів у прийнятті рішень;
· захист прав та інтересів дітей на різних рівнях;
· створення умов для самореалізації учнівської молоді;
· співпраця з педагогічною радою та батьківським комітетом закладу.
Завдання:
· широке залучення дітей до участі в організації свого життя та діяльності;
· формування навичок самоврядування, соціальної активності та відповідальності;
· об’єднання дітей для добрих, цікавих, корисних справ;
· сприяння їх духовному та культурному збагаченню;
· формування особистості, реалізація її творчого потенціалу.
НАШ ДЕВІЗ:
«Ми по веселці дістатись зумієм
На берег дитинства, романтики, мрії.
Девіз там усіх, хто у дружбі щасливий:
«За Батьківщину, добро, справедливість!»
НАШІ ПРАВИЛА
1. Приходь до школи о 8.10. залишай одяг у роздягалці, іди у клас і готуйся до уроку.
2. У зовнішньому вигляді дотримуйся ділового чи напівділового стилю.
3. Май при собі шкільне приладдя та підручники. Підручники обов’язково обгорни.
4. Дзвоник на урок – то для тебе, поспішай!
5. Бережно поводься із майном навчального закладу, своїх товаришів та з власними речами.
6. Обов’язково привітайся з кожним, кого зустрів сьогодні вперше.
7. Не принось до школи зброї (навіть іграшкової). Залишай вдома гральні карти, жувальні гумки тощо.
8. Не кури!
9. Не грайся мобільним телефоном! Не користуйся ним під час уроків!
10. Не пропускай занять!
11. Прислухайся до порад батьків і учителів, черпай знання, які вони намагаються тобі передати.
12. Стався до інших так, як би хотів, щоб ставились до тебе.
РАДА КОМАНДИРІВ
Боряк Віта – голова Ради командирів,
редактор газети «Соняшник».
Горбенко Анастасія – командир ради навчання,
фотокореспондент газети
«Соняшник».
Прокоф’єва Карина – командир ради дозвілля та
книголюбів.
Москаленко Владислав – командир ради спорту, член
редакційної колегії.
Овчаренко Руслан – командир ради волонтерів та друзів
природи.
НАША ПІСНЯ
Ми помандруємо разом зі СПОУ
Чуєш, кличуть у дальню блакить
Ці стежинки у снах світанкових?
Чуєш, пісня народна дзвенить? –
Прокидається край Барвінковий.
Приспів:
Жовті, рожеві, блакитні, бузкові
Кличуть і манять стежки веселкові.
Мріями, співами, світом казковим
Ми помандруємо разом зі СПОУ.
Усміхається сонях малий,
Підморгнуло промінчиком сонце,
День незвіданий, світлий, новий
Зазирає до тебе в віконце.
В небо линуть, веселки плетуть,
Стежечки заіскряться росою,
У щасливу і радісну путь
Кличуть в казку тебе за собою.
ПЛАН СПІЛЬНИХ ДІЙ
НА ВИКОНАННЯ ТРИСТОРОННЬОЇ УГОДИ
МІЖ АДМІНІСТРАЦІЄЮ НВК,
УЧНЯМИ ЗАКЛАДУ ТА ЇХ БАТЬКАМИ
Листопад
1. Проведення спільного засідання учнівського і батьківського комітетів та адміністрації НВК. Підписання плану спільних дій на новий навчальний рік.
Грудень
1. Спільна робота учасників тристоронньої угоди в підготовці та
проведенні Новорічно-різдвяних свят.
Січень
1. Спільна робота та участь представників батьківської ради та
Ради командирів по підготовці та проведенню Міжнародного
дня рідної мови.
Лютий
1. Проведення спільного засідання представників батьківського
комітету та старшокласників як представників громадськості
по ознайомленню з наказами і листами Міністерства освіти і
науки України та управління освіти і науки
облдержадміністрації „Про проведення урочистих зборів,
присвячених врученню документів про освіту та випускні
вечори в загальноосвітніх навчальних закладах".
2. Залучення представників батьківської громадськості до участі
в журі для проведення конкурсу „Лицарський турнір".
Березень
1. Участь представників учнівського самоврядування в
організації святкової програми „Ось послухай, мамо, як
дзвенить струмочок..."
2. Залучення до участі представників батьківської громадськості
у проведенні Тижня дитячої та юнацької книги, зокрема в
акції „Подаруй бібліотеці книгу".
Квітень
1. Діяльність команди лідерів щодо організації роботи волонтерських загонів.
Травень
1. Спільна робота „Трикутника" по організації проведення
святкування Дня Перемоги із залученням ветеранів Великої
Вітчизняної війни.
Червень
1. Участь батьківського комітету у відкритті дитячого
пришкільного майданчика, його допомога у проведенні
табірного дозвілля.
2. Забезпечення роботи батьківських дружин під час
проведення випускного вечора.
3. Участь батьків випускників в організації і проведенні
випускного вечора.
Липень
1. Залучення учнівських і батьківських бригад до ремонту шкільного приміщення та підготовці його до нового навчального року.
Серпень
1. Залучення учнівських та батьківських комітетів до участі в організації проведення свята Першого дзвоника.
УГОДА ПРО СПІВПРАЦЮ
с. Яснопільщина 2011
МИ:
Адміністрація НВК,
Яснопільщанське шкільне об'єднання батьківської громадськості,
Рада командирів шкільного дитячого об'єднання «Веселкове сузір'я» (далі -Сторони),
Уклали цю Угоду про наступне:
1. Сторони, що уклали угоду, визнають, що тільки об'єднання їніх зусиль найповніше сприятиме становленню і розвитку державно -громадянського управління закладом освіти Яснопільщанського НВК.
2. Сторони визнають одне одного як партнерів у організації освітнього і громадського життя, дозвілля й оздоровлення, захисту прав та ітересів педагогів, учнів та їх батьків, фінансово-економічній, соціальній інформаційній підтримці освіти закладу.
3. Сторони визнають такі засади співпраці:
· демократизм;
· добровільність;
· відкритість і взаємну поінформованість;
· взаємне представництво на всіх рівнях;
· толерантність;
· наступність.
4. Сторони взаємно зобов'язуються:
- поважати інтереси і права один одного і неухильно дотримуватися обов'язків, які проголошені Конституцією України, Закону України «Про освіту», чинним законодавством;
- сприяти створенню широкого діапазону умов для здобуття якісної освіти кожному учню НВК;
- забезпечувати активну участь сторін у проектах розвитку освіти закладу шляхом проведення дискусій, круглих столів, конференцій тощо;
- будь - яке рішення, що стосується безпосередньо всіх або одного з партнерів і має вплив на їх інтереси, приймати тільки на основі взаємних консультацій та узгоджень;
- постійно інформувати один одного про свою діяльність, про прийняті рішення та їх наслідки;
- сприяти створенню у закладі освіти безпечних для життя та здоров'я, психічно комфортних умов учням у навчанні, батькам у вихованні, вчителям у педагогічній діяльності; виявляти і піддавати критиці всі прояви приниження гідності, утиску, відмови у задоволенні законних вимог учасників навчально-виховного процесу, вимагати вирішення конфліктів в межах прав і свобод людини, гарантованих Конституцією України, та у відповідності до Закону України;
- ініціювати та підтримувати всі форми співпраці педагогів, учнів та їхніх батьків.
5. Для реалізації положень цієї Угоди сторони домовляються:
- щорічно складати спеціальний план роботи на навчальний рік;
- змінювати і доповнювати надалі умови Угоди тільки за спільною згодою сторін, причому зміни й доповнення можуть бути направлені лише на розширення повноважень і прав сторін, удосконалення спільної діяльності.
6. Ця Угода вступає в силу з моменту підписання її сторонами і не
обмежується терміном дії.
7. Цю угоду укладено в трьох примірниках, що мають однакову силу, по
одному для кожної з Сторін.
Від дирекції
навчально-виховного комплексу Л.С. Барбар
Від шкільного об'єднання батьківської
громадськості Т.М. Овчаренко
Від ради командирів шкільного
дитячого об'єднання «Веселкове сузір'я» В.І. Боряк
Піонерська програма,
над якою працюємо
"Сім криниць людяності"
Криниця надбань
„ПОМІЧНИК" Цікавлюсь давно минулими подіями свого краю, питаюсь поради по передачі життєвого досвіду у дорослих людей, родичів, запрошую їх на свята свого піонерського осередку. Бережу майно, яким користуюсь та бережно ставлюсь до всього, у що вкладена людська праця.
„УМІЛЕЦЬ" Умію користуватись домашніми інструментами та побутовими приладами, умію готувати їжу. Вивчаю минуле свого краю, знаю і співаю народні пісні. Люблю і вивчаю природу свого краю. Вмію прибирати за собою, не залишати сміття в природі і вдома.
„МАЙСТЕР" Знаюсь на народній медицині, звичаях, святах, допомагаю в школі і в сім'ї по господарству. Мене хвилює ставлення оточуючих до власного та громадського майна. Я - господар своїх слів, своїх справ і переконань, якщо на щось зобов'язався, то справа обов'язково буде виконана.
„ОРГАНІЗАТОР" Надбання мого народу, мого осередку, моєї сім'ї - предмет моєї турботи. Я беру участь в організації справ, направлених у бік збереження та помноження цих надбань, вчу молодших правильно і успішно хазяйнувати, берегти отримане у спадок.
Криниця знань
„ПОМІЧНИК" Читаю казки, вірші та оповідання, літературу з географії, історії, слідкую за новинами в Україні і в світі, читаю дитячі газети та журнали, слухаю радіо, дивлюсь телепередачі для дітей.
„УМІЛЕЦЬ" Читаю вітчизняну і світову літературу,
маю улюблених авторів, умію переповідати. Цікавлюсь політичним життям. Орієнтуюсь по карті і зоряному небі, по азимуту. Знаю ази світової історії, утворення природи, роботи техніки, виробництва, проблеми цивілізації. Вмію пояснити свою думку.
„МАЙСТЕР" Умію провести бесіду, розповісти цікаву
історію, знаю, як знайти інформацію в енциклопедіях. Вмію користуватись комп'ютерною технікою, знаю історію своєї організації, беру активну участь у її існуванні.
„ОРГАНІЗАТОР" Беру участь у предметних вечорах, вмію їх організовувати, можу сам написати сценарій свята. Орієнтуюсь в економічному, політичному житті суспільства, маю активну громадську позицію щодо явищ суспільного характеру. Допомагаю молодшим школярам у їхніх справах.
Криниця поваги
„ПОМІЧНИК" Ставлюсь з повагою до батьків та дорослих, пам'ятаю про сімейні свята, свята школи та свого осередку, не забуваю поздоровити ювілярів, іменинників. З повагою ставлюсь до ветеранів війни та праці, допомагаю у домашніх справах.
„УМІЛЕЦЬ" Знаю пам'ятки іторії та культури свого
села, знаю, чиїм ім'ям названі сільські вулиці, беру участь у поздоровленні ветеранів з Днем перемоги. Я -гостинний хазяїн у своєму домі, зустрічаю гостей чинно, з повагою.
„МАИСТЕР" З повагою ставлюсь до думок і
переконань інших людей, володію правилами доброзичливого спілкування, не використовую лайливих слів, вчу цьому інших. Ніколи не підвожу своїх товаришів у спільній справі.
„ОРГАНІЗАТОР" Організовую заходи, направлені на прояв поваги між людьми. Спілкуюсь з дітьми з інших дитячих організацій, поважаю їх традиції та ритуали. Подаю молодшим приклад чемності та ввічливості.
Криниця турботи
„ПОМІЧНИК" Я хочу бути доброю людиною, жити в гармонії з наколишнім світом, у мирі й злагоді, допомагати дорослим у їх турботах.
УМІЛЕЦЬ" Вивчаю тваринний і рослинний світ
свого краю, допомагаю доглядати домашніх тварин, вивчаю їх поведінку, завди пам'ятаю про те, що ми всі несемо відповідальність за тих, кого приручаємо.
„МАЙСТЕР" Я доглядаю за чистотою навколишнього середовища, приймаю участь у екологічних і природоохоронних акціях, в акціях турботи і милосердя. Я турбуюся про шкільний та домашній сад і квітники, піклуюся про чистоту подвір'я і приміщення.
„ОРГАНІЗАТОР" Беру участь в організації „зеленого" та „блакитного" патрулів, навчаю молодших школярів справам турботи і милосердя.
Криниця доброти
„ПОМІЧНИК" Вчусь відрізняти добре від злого, вчуся
робити добрі вчинки, залишати про себе добру пам'ять. Я вмію виправитись, попросити вибачення, сказати добре слово незнайомій людині.
„УМІЛЕЦЬ" Я уважний до чужих негараздів, умію ділити з людьми горе і радощі, вмію бути добрим товаришем, налаштувати своїх друзів на гарний настрій та оптимізм, умію заспівати, пожартувати, не впадаю у відчай.
„МАИСТЕР" Я володію прийомами саморегуляції
та самовдосконалення, сам налаштовую себе на гарний лад, чинити свої справи милосердно і справедливо. Я свідомо дотримуюсь моральних норм і правил, ставлюсь до інших так, як хотів би, щоб ставились до мене - з любов'ю та доброзичливістю.
„ОРГАНІЗАТОР" Я розумію труднощі у творенні добра. Я вивчаю історію релігійних, політичних та цивільних потуг до створення царства Добра на Землі. Допомагаю організовувати добрі і корисні справи, допомагаю молодшим школярам отримувати впевненість і силу духу до творення добрих справ.
Криниця дії
„ПОМІЧНИК" Маю бажання бути корисним, бути
наполегливим, і хоч зараз я тільки помічник для дорослих, але колись і я буду в центрі справи.
„УМІЛЕЦЬ" 3авжди допоможу людині у скрутному
стайовищі, не залишу без уваги чужі труднощі, прийду туди, де потрібна допомога. Беру активну участь у роботі свого осередку.
„МАЙСТЕР' Я - ділова людина, на мене можна
покластися, довірити будь-яку справу. Цікавлюся різними професіями, різними формами людської праці та результатами її діяльності. Вибираю собі майбутню професію до душі.
„ОРГАНІЗАТОР" Я - організатор добрих і корисних справ. Я - перший у будь-якій справі, завжди іду попереду, подаючи приклад іншим. Я вмію брати зобов'язання і його виконувати.
Криниця змагання
„ПОМІЧНИК" Загартовую себе, набираюсь сил та
здоров'я, не даю хворобам змоги порушувати мої плани і бажання, займаюсь фізкультурою.
„УМІЛЕЦЬ" Намагаюсь досягти спортивних
успіхів, займаюсь у школі виживання , вчуся прийомам самооборони. Захищаю молодших та літніх людей. Граю у військові ігри. Умію надати першу медичну допомогу.
„МАЙСТЕР" Займаюсь спортом, граю у спортивні
ігри, подорожую. Не боюся фізичних труднощів. Намагаюся знайти вихід із будь-якого скрутного становища.
„ОРГАНІЗАТОР" Організовую змагання, турніри для молодших школярів, навчаю їх правилам нових спортивних ігор. Навчаюся військовій справі, добре стріляю, маю певний багаж знань у цій галузі. Завжди стану проти кривди на захист справедливості.
План роботи об'єднання
"Веселкове сузір'я"
1. Вступ
Найвищою цінністю на землі є людина. Виховання людини, формування особистості, лідера, патріота рідної землі зі сформованою громадянською позицією є важливим і невідкладним завданням української школи.
Як же виховати справжнього громадянина нашої держави, якому можна було б довірити її майбутнє? Яку виховну модель створити для формування в учнів уміння реалізувати себе у такому непростому сучасному світі? Це можна зробити тільки через формування демократичного світогляду, виховання здорового способу життя, через відродження національних традицій, через пропаганду духовних надбань українськогго народу, через заходи, спрямовані на зміцнення української родини та виховання любові до ріної землі.
Виховати таку особистість можна лише прищепивши ще в ранньому дитинстві почуття відповідальності за доручену справу, за злагоду в сім’ї, за долю держави. Цього можна досягти, цілеспрямовано розвиваючи самоврядування в учнівському колективі. Основною ланкою у становленні виховного колективу є учнівське самоврядування — самодіяльна організація дитячого життя в школі. Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів. Учнівський парламент покликаний згуртувати і зацікавити школярів спільними ідеями, які спрямовані на виховання активних громадян України.
Таким шкільним парламентом у нашому навчальному закладі є Рада командирів, яка включає в себе командирів 4-х піонерських загонів, 3-х груп барвінчат, та 1-ї групи першокласників. Членом ради є також педагог-організатор закладу. Її лідерм є голова Ради командирів. Вищим органом учнівського самоврядування в школі є загальні збори. Виконавчий орган (Рада командирів) підзвітний загальним зборам. Учнівські збори відбуваються не менше двох разів на рік (у вересні — для визначення завдань на новий навчальний рік, у травні — для звіту виконавчого органу та його перевиборів).
Свою роботу у новому навчальному році Рада планує проводити за такими напрямками:
· національно-патріотичне виховання;
· правова освіта;
· охорона життя і здоров’я школярів;
· спортивно-масова робота;
· культурно-мистецький напрямок;
· розвиток творчих здібностей;
· трудове виховання;
· шефська робота.
Засідання Рада командирів проводила 1 раз на місяць, у разі потреби – частіше.
Окрім вищевказаних напрямків роботи, Рада командирів ще займалася організацією дозвілля школярів, чергуванням школярів під час перерв, проведенням щотижневих шкільних лінійок, випуском шкільної дитячої газети «Соняшник».
2. Організаційна робота
№ з/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальні | Примітки |
1 | Загальні збори «Аналіз роботи за минулий рік та визначення завдань на новий». | Вересень | Педагог-організатор, голова Ради командирів | |
2 | Вибори в загонах і дружині органів учнівського самоврядування. | Вересень | Педагог-організатор | |
3 | Планування роботи на І семестр. | Вересень | Педагог-організатор, голова Ради командирів | |
4 | Прийом у піонери та барвінчата | Листопад, квітень | Педагог-організатор | |
5 | Тиждень «Листопадові сходинки» | Листопад | Педагог-організатор | |
6 | Навчання активу | Щомісяця | Педагог-організатор | |
7 | Допомога в підготовці звітів учнівського самоврядування | Квітень | Педагог-організатор | |
8 | Збори в дружині: · До дня визволення села від фашистських загарбників; · До Дня народження СПОУ; · До Дня дитячої та юнацької книги; · До Дня Перемоги. | Вересень Листопад Березень Травень | Педагог-організатор, голова Ради командирів, командир ради дозвілля. | |
9 | Загальні збори «Звіт Ради командирів, та перевибори виконавчого органу» | Травень | Педагог-організатор |
3. Засідання виконавчого органу учнівського самоврядування
(Ради командирів)
№ з/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальні | Примітки |
1 | Гурткова робота у навчальному закладі | Вересень | Прокоф’єва Карина | |
2 | Організація роботи на пришкільних ділянках | Жовтень | Овчаренко Руслан | |
3 | Участь у І та ІІ етапах предметних олімпіад | Листопад | Горбенко Анастасія | |
4 | Організація новорічних святкувань | Грудень | Прокоф’єва Карина | |
5 | Організація дозвілля на період зимових канікул | Січень | Москаленко Владислав | |
6 | Участь школярів у загальношкільних та районних спортивних змаганнях | Лютий | Москаленко Владислав | |
7 | Організація роботи по збереженню шкільного майна, підручників | Березень | Боряк Віта | |
8 | Організація роботи волонтерського загону | Квітень | Овчаренко Руслан | |
9 | Організація роботи по благоустрою шкільного подвір’я | Травень | Боряк Віта |
4. Робота комісій (рад)
№ з/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальні | Примітки |
1 | Способи урізноманітнення дозвілля школярів | Вересень, І тиждень | Рада дозвілля та книголюбів | |
2 | Організація чергування у школі. Операція «Живи, книго» | Вересень, ІV тиждень | Рада волонтерів та друзів природи Рада дозвілля та книголюбів | |
3 | Випуск газети «Соняшник» | Жовтень, І тиждень | Редколегія | |
4 | Організація спортивних змагань з міні-футболу на осінніх канікулах | Жовтень, ІІІ тиждень | Рада спорту | |
5 | Участь учнів закладу у районних конкурсах натуралістичних напрямків | Листопад, ІІ тиждень | Рада волонтерів та друзів природи | |
6 | Організаційна робота щодо проведення тижня «Листопадові сходинки» | Листопад, ІV тиждень | Рада дозвілля та книголюбів | |
7 | Випуск газети «Соняшник» | Грудень, ІІІ тиждень | Редколегія | |
8 | Організація дозвілля учнів на зимових канікулах | Грудень, ІV тиждень | Рада дозвілля та книголюбів | |
9 | Організація тижня біології | Січень, ІІІ тиждень | Рада волонтерів та друзів природи | |
10 | Організація ділової гри для учнів 7-8 кл. «Ключі від здоров’я» | Січень, ІV тиждень | Рада спорту | |
11 | Організація тижня культури «Живемо з чистими думками» | Лютий, ІІІ тиждень | Рада навчання | |
12 | Святкування Дня захисника Вітчизни Випуск газети «Соняшник» | Лютий, ІV тиждень | Рада спорту Редколегія | |
13 | Екологічна акція «Збережи первоцвіт» | Березень, ІІ тиждень | Рада волонтерів та друзів природи | |
14 | Тиждень дитячої та юнацької книги | Березень, ІV тиждень | Рада дозвілля та книголюбів | |
15 | Робота трудових десантів «Школа – наш дім, ми господарі в нім» | Квітень, І тиждень | Рада волонтерів та друзів природи Рада спорту | |
16 | Випуск газети «Соняшник» | Квітень, ІV тиждень | Редколегія | |
17 | Підсумки навчальних досягнень за минулий рік | Травень, ІІІ тиждень | Рада навчання | |
18 | Організація дозвілля учнів на літніх канікулах | Травень, ІV тиждень | Рада дозвілля та книголюбів Рада навчання Рада спорту |